Suokuvia%2026.7.2014%20004-normal.jpg

Lauantain aamiaiselle olin ottanut sulamaan 2011 pakastetun lakkarasian. Lakat maistuivat aivan herkullisilta. Kerroin siinä Reijalle, että nämä on poimittu tuolta läheiseltä suolta. Jotenkin mainitsin, että voitaisko käväistä katsomassa, mitä sinne suolle tänä vuonna kuuluu. Reija naurahti heleästi, lakkaan tällä helteellä!!

 Päivän edetessä mieli oli muuttunut. Mennäänkö sinne suolle käymään? Matkaan varattiin vesipullot ja varovasti muovirasiat, että jos,jos kuitenkin olisi vielä edes pohjanpeitto lakkoja poimittavaksi.

Suokuvia%2026.7.2014%20005-normal.jpg

Ilohan siinä repesi! Kuumuus ja helle unohtuivat täysin kypsiä lakkoja poimiessa. Poimintarasiaa piti varoa ettei tippuvat hikipisarat maustaisi herkkumarjoja.

 Mustikat olivat maukkainpia mitä koskaan olen maistanut. Niitä siellä olisi ihan poimittavaksi asti.

Suokuvia%2026.7.2014%20009-normal.jpg

Reijalla riitti vielä voimia suorittaa tämä toimenpide, pussittaa marjat pakkaseen. Minä olin niin uuvuksissa, että piti käydä hetkeksi sängynpohjille lepäämään.

 Onneksi olin valmistanut teeripaistin valmiiksi, vihannekset odottivat kypsentämistä, olin hakenut perunat pellosta, olivat keittämistä vaille, syödessä niistä todettiin yksimielisesti, ovat maailman parhaita.

Kattaukseen en jaksanut liioin paneutua. Kuviteltiin kuinka tämä ateria olisi tarjottu Mäntässä ravintola Göstässä

Suunnitelmissa oli mennä vielä illalla Seuralle sikajuhliin, mutta lakkareissu oli vienyt voimien rippeetkin.