Lumiaura%20002.jpg

Havahduin lumitilanteeseen vasta kun Timon lumiaura vyöryi pihatielle. Avasin ulko- oven ihan vain siksi, että Timokin huomaa että olen jo härännyt. Rappujen lakaseminen jäi kesken, kun huomasin muovipussukan roikkuvan turvakaiteessa. Kuinka ollakaan pussissa oli paketti kauraryynejä!

Eilen viestitin Pirkkoliisalle että onko hänellä kaupoillakäyntiä, minulla kun on kauraryynit lopussa ja kaikkea muuta tarpeellista on varastoisa. Hänellä olikin eilen kauppareissu, mutta ääni käheänä hän varoitteli flunssan tarttumisesta. Minä tuon sinulle kauraryynit, hän lupasi!

 Eilen minulla oli puuhapäivä, lakanoiden vaihtoa, pyykinpesua ja siivousta ja suihkupäivä, niinpä avasin ulko-oven ja kuvittelin, että jos olenkin yläkerrassa Pirkkoliisa pääsee sisälle. Ovikelloa en kuullut, eikä Pirkkoliisa varovaisena yrittänytkään sisälle flunssaa tartuttamaan. Hyvin säilyi kauraryynipaketti huolellisesti suljetussa muovipussissa kaiteeseen solmittuna, lumisateesta huolimatta.

Lumiaura%20004.jpg

 Kaurapuuroa minun ei juurikaan tule keitettyä mutta näitä, aina eri makuisia ja koostumukseltaan erilaisia kaurakakkaroita olen varannut iltapaloiksi ja napostelen niitä ennen nukkumaan menoa. Nyt näitä taas riittää muutamaksi illaksi.